۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

سیاست های امریکا وایران درقبال همدیگر
بعدازآن که  امام خمینی درایران پیروزگردید. به صدور انقلاب اسلامی درسرتاسر کشورهای که در ظلم استبداد اتباع آن بسر میبرنداین انقلا ب راادامه وتوسعه دهندپرداخت.
این پیام امام! مورد خشن کشورها گردید. حتی کشورهای اسلامی که تاکنون روابط خوبی با ایران ندارد مانند مصر، عربستان سعودی... سیاست صدورانقلاب کشورهای غرب رانیز تحت تاثیر مستقیم خودقراردارد؛ یک وحشتی را برایشان ایجاد  کرد.
واز طرف  دیگر گروگانگیری دیپلمات ها ی امریکا تاکنون روابط سیاسی ایران را با امریکا قطع نموده  است.واز این زمان برهمدیگر دشمن گردیدند درجاده ها شعار ها برعلیه امریکا زده میشود،کاریکاتورهای درایران ساخته میشود وبا بیان نفرین به امریکا سوختانده میشود.
واز طرف دیگر، راکتورهای هستۀ  که به ایران برای تهیه موادسوختی از طرف امریکا درزما ن شاه کمک صورت گرفته بود امریکا ومتحدین آنرا با کشورها ی اروپایی به ترس درآورده، که مبادا با ساخت سلاح های هستۀ برایشان حمله  ورگردند.
درنقطۀ متمرکزی دیگری، تجاوز مستمر وجنایت اسرایل  درخاک فلسطین است که ایران را نیز درمقابل خود وکشورها ی غربی به چالش درآورده.چون ایران یک کشوری اسلامی است. ازدساتیر اسلام که ظلم را برکسی روانمیدارد درعیوض مبارزۀ انسان هارا برظلم واستبداد خواهان است پیروی می نماید. وازفلسطین، برعلاوه که ظلم وستم تجاوز براین کشوراز طرف اسرایل باحمایت امریکا وکشورهای غربی صورت می گیرد- یک کشوراسلامی هم است با داشتن مشترکات دینی ازآن حمایت میکند. واز سخن زشت  برعلیه اسرایل برنمیدارد.
این رویۀ ایران؛ اسرایل ، امریکا کشورها غربی را به ترس  ولرز به پیروزی اسلام درآورده ،وکوشش ها ی نهای شان را برقطع این سیاست ها درسایه امریکا به صرف میرساند.
به همین لحاظ!امریکا برای شکست ایران وکشورهای اسلامی سیاست ها متنوعی، مگر انجام همزمانی دارد پیشه گرفته است.
از یک طرف کشورها ی اسلامی را به بهانۀ نظام استبدادی به نظام دموکراسی که از اصول دموکراسی برخوردارنیست به اعتراض درآورده ،وسپس آن را به نحوی به تسلط خود درآورده مثال عمدۀ  آن عراق وافغانستان است.
واز طرف دیگرایران را به چند دلیلی به حملات سخنان شان قرارداده:
1- نظام مستبد درایران وجوددارد باید عیوض به نظام دموکراسی گردد.
2- فعالیت ها ی هستۀ ایران.
3- نقص حقوق بشر.
این بهانه را به شورای امنیت که در سلطۀ امریکا میباشد وهم چنان به سازمان ملل متحد پیشکش نموده است . سازمان ملل متحد وشورای امنیت هم، هرروزقطعه نامه های را به نفع امریکا وبر ضد ایران صادرمینماید.
اما یک روزقطعه نامۀ صادرننمود ویاهم امریکا را مورد  سوال قرارنداد که به کشتار مردم افغانستان وعراق همه روز با انتحار وانفجار می پردازند ویاهم با پرتاب
بمب های که به بهانۀ سنگر دشمن مردم ملکی را به قتل میرساند.
این سیاستهای امریکا- درکشورها ی اسلامی تازمانی ادامه دارد که فردی به عنوان مسلمان دراین کشورها باقی نماند تماماً مسیحی گردد.از یک طرف وازطرف دیگر تمام منابع این کشورها باید تعلق به امریکا گردد.
ازهمین جاست، که همه روز ایران سیاست ها ی را دربرابر امریکا دارد وامریکا هم به کمک سازمان ملل متحد وشورای امنیت تحریم ها ی را  کشورایران عملی مینماید که تاکنون این تحریم ها هیچ اثری برایران از خود بجا نگذاشته، وحال قصد حمله به ایران را توسط اسرایل ویا خود؛ مانند عراق درآینده دارد.
مگر ناکامی  امریکا درعراق وافغانستان  مانع حمله به ایران گردیده وحال هردوکشورسیاست های افکار عامه راکه ازدرون همدیگر را به شکست مواجه سازد درپیش گرفته .
که ماشاهد سیاست های امریکا که تاثیر خوبی رادرایرن داشت درپیروزی احمدی نژاد در دوردوم دیدیم .
دولت ایران هم به درک این مسئله پی برده وحال ایران را متهم به حمله یازدهم سپتامبر دربرج های نیویارک که توسط هواپیماها صورت گرفته بود از طرف خودش  مینماید. که ماشاهد سخنرانی ریس جمهوری ایران درسازمان ملل  متحد هستیم که با این سخنرانی دیپلمات های امریکا به ترک جلسه پرداختند.
فعلاً هردوکشورپی بردند که تغیر افکار عامه موجب پیروزی هردومیگردد وحال از این سیاست کار میگیرند.ببینیم که کدام یک براین سیاست پیروزخواهدگردید.
                                                 میرحسین «تلاش» فعال سیاسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر